8

دی‌ام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardتبلیغ‌کنندگان چگونه می‌توانند از توسعه پایدار حمایت کنند؟ – دی‌ام برد


زمان مطالعه: 4 دقایق

در عصری که پایداری به یک ضرورت تبدیل شده است، تبلیغ‌کنندگان مسئولیت بیشتری دارند تا از قدرت خود برای ایجاد تغییرات مثبت استفاده کنند. از آموزش و اطلاع رسانی گرفته تا الهام بخشیدن و یافتن راه های نوآورانه برای ترکیب پایداری و کارایی، این مقاله نشان می دهد که چگونه تبلیغات می تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا انتخاب های آگاهانه تری داشته باشند و به سمت آینده ای پایدارتر حرکت کنند. با توجه به اینکه تبلیغات می تواند رفتار مصرف کننده را شکل دهد، این مقاله ابزارهایی را در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می دهد تا تأثیری پایدار و مثبت بر جامعه و محیط زیست بگذارند.

جان آزبورن، رئیس پروژه Ad Net Zero، تاکید می‌کند که در حالی که نظارت بر زنجیره تامین برای کاهش انتشار کربن در صنعت تبلیغات ضروری است، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با انتخاب پیام‌های تاثیرگذار به تشویق رفتار پایدار کمک کنند. آنها ضمن کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود، می توانند با استفاده از پیام های تبلیغاتی هدفمند و دقیق نقش بسزایی در حفاظت از کره زمین داشته باشند. تبلیغات می تواند رفتار مصرف کننده را شکل دهد و برندها باید از این فرصت استفاده کنند و با خلاقیت خود اثرات مثبت و پایداری در جامعه ایجاد کنند.

تقاضا برای تبلیغاتی که پایداری را ترویج می کنند، عمیق و ریشه ای است. مردم نه تنها مایل به پذیرش آن هستند، بلکه بسیاری آشکارا به دنبال آن هستند. یک مطالعه اخیر توسط Dentsu نشان می دهد که در عرض پنج سال، سه چهارم مصرف کنندگان فقط با شرکت هایی تجارت می کنند که به طور پایدار تبلیغات می کنند. همچنین، یک مطالعه ARF نشان داد که 78٪ از مصرف کنندگان مایل به خرید از شرکت هایی هستند که به محیط زیست اهمیت می دهند، اما اغلب نمی دانند چگونه این شرکت ها را شناسایی کنند.

هنگامی که یک تبلیغ‌کننده به سمت خالص صفر حرکت می‌کند، باید تأثیر کلی محیط‌زیست شرکت خود و همچنین انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از ایجاد و ارائه تبلیغات خود را در نظر بگیرد. اطلاعات موجود در پیام نیز بخش مهمی از این مشکل است

خبر خوب این است که منابع قابل اعتماد و رو به رشدی برای تبلیغ‌کنندگانی وجود دارد که می‌خواهند فعالیت‌های خود را با اصول پایداری به‌گونه‌ای هماهنگ کنند که برای برندها، مصرف‌کنندگان و کره زمین کارساز باشد. برای مثال، گوگل با Drawdown Labs، بخشی از پروژه Drawdown، برای ایجاد کتابچه راهنمای بازاریابی پایدار همکاری کرد. Drawdown Labs تأکید می‌کند که «یکی از قدرتمندترین ابزارهایی که یک بازاریاب در اختیار دارد، تأثیرگذاری بر فرهنگ است. داستان‌سرایی می‌تواند افراد را ترغیب کند تا اقدامات بزرگ و کوچک انجام دهند.»

Google Playbook و سایر منابع مرتبط به طور مداوم سه اصل کلیدی را که در ایجاد انگیزه در عمل مؤثر هستند تکرار می کنند: آموزش، الهام بخشیدن، تأکید بر «و».

به جای موعظه تدریس کنید

آموزش و اطلاع رسانی به مصرف کنندگان آنها را قادر می سازد تا در مورد پایداری تصمیمات آگاهانه بگیرند و در دنیایی که اطلاعات نادرست یا کمبود اطلاعات می تواند مصرف کنندگان را سردرگم کند، تبلیغ کنندگان این فرصت و مسئولیت را دارند که اطلاعات واضح و دقیقی را از طریق محصولات و روش های تبلیغاتی خود ارائه دهند. سیاره.

چه در زمینه طراحی محصولات یا خدمات با مصرف مسئولانه، چه در ارائه شفافیت بیشتر در مورد شیوه های پایداری یک شرکت، این اطلاعات باید به طور منظم با مصرف کنندگان به اشتراک گذاشته شود. به عنوان مثال، کتاب راهنمای گوگل به اوبر به عنوان مثالی اشاره می کند که به کاربران اجازه می دهد یک خودروی الکتریکی را برای سفر خود انتخاب کنند و برنامه ای برای تشویق رانندگان به استفاده از خودروهای تسلا ایجاد کرده است.

آموزش نیز رویکردی بی طرفانه است زیرا به جای موعظه بودن، تصمیم نهایی را در دستان کاربر قرار می دهد.

تحقیقات Potential Energy نشان می دهد که بسیاری از مردم تصورات اشتباهی در مورد اینکه کدام اقدامات در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای موثرتر است دارند. ارائه تحقیقات، داده ها و اطلاعات می تواند این باورهای غلط را اصلاح کند.

تشویق کننده باشید، نه قضاوت کننده

مطالعات متعدد، از جمله تحقیقات Kantar و Potential Energy، نشان می‌دهد که تبلیغات با پیام‌های مثبت و امیدوارکننده بهتر از تبلیغاتی که بر پیام‌های آخرالزمانی تمرکز دارند، عمل می‌کنند. در دنیایی که از بحران های زیست محیطی آگاه است، مردم به دنبال الهام هستند. برندها می توانند با پیام های خلاقانه و مثبت راهی روشن و سازنده را به مصرف کنندگان نشان دهند. این رویکرد می تواند به طور طبیعی از آموزش ارائه شده سرچشمه بگیرد، و همانطور که مصرف کنندگان بینش های جدیدی به دست می آورند، برندها می توانند آنها را برای انجام اقدامات موثر ترغیب کنند.

از طریق Ad Net Zero Awards، شاهد استفاده از نمونه های برجسته این اصل در بازار هستیم. به عنوان مثال، هلمن به دلیل استفاده خلاقانه از باقیمانده مواد غذایی در یخچال برای کاهش ضایعات مورد تحسین قرار گرفته است. هلمن به جای ایجاد احساس گناه در مصرف‌کنندگان در مورد خرید بیش از حد غذا، که می‌تواند به تغییرات آب و هوایی کمک کند، بر راه‌حل‌های خلاقانه‌ای تمرکز می‌کند که مشتریان را تشویق می‌کند از غذایی که می‌خرند استفاده کنند در حالی که از اوقات خوشی با دوستان و خانواده خود لذت می‌برند (سودآور). موقعیت برد – برد)

برای ایجاد ارزش افزوده تلاش کنید، نه اینکه به سطح کیفی پایین تری نزول کنید

پایداری باید نیازهای اساسی کاربران را برآورده کند، مفهومی که به وضوح در تحقیقات گروه مشاوره بوستون دیده می شود. برای بسیاری از مصرف کنندگان امروزی، پایداری به معنای قربانی کردن کیفیت، قیمت یا طراحی نیست. بنابراین، طراحی و پیام‌رسانی موفق باید پایداری را به عنوان مکمل ارائه کند، نه جایگزین.

برندها باید نشان دهند که پایداری به معنای کاهش ارزش برای مصرف کننده نیست، بلکه زمانی که محصولات یا خدمات با در نظر گرفتن پایداری طراحی می شوند، ارزش افزوده ای را ارائه می دهند که به استاندارد جدید تبدیل می شود.

برندها می توانند بر کارایی، دوام و ارزش ذاتی انتخاب های سبزتر تأکید کنند. توضیح دهید که چگونه محصولی که از مواد بازیافتی استفاده می کند می تواند به خوبی محصول اصلی عمل کند. نمونه بارز آن عدم تمایل مصرف کنندگان به خرید خودروهای برقی است تا زمانی که متقاعد شوند که برد و گزینه های شارژ آنها با خودروهای بنزینی یکسان است.

اگر می‌خواهیم انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهیم و به خالص صفر برسیم، اینها فرصت‌های برد-بردی هستند که به ما کمک می‌کنند تغییرات بزرگ و کوچکی را در سراسر جهان ایجاد کنیم.

شرکت هایی که متعهد به پایداری هستند تمایل دارند از جمله پیام های پایداری تبلیغات کنند. تحقیقات Vivvix نشان می‌دهد که فورد، شرکتی که اهداف پایداری تهاجمی را تعیین کرده است، در نیمه اول سال 2023، 23 درصد از هزینه‌های تبلیغاتی خود را در ایالات متحده اختصاص داده است که بسیار بیشتر از رقیب اصلی خود در ایالات متحده است.

برای اینکه این تبلیغات کار کنند، باید به سرعت و قاطعانه بر رفتار مصرف کننده تأثیر بگذارند، بنابراین ارائه اطلاعاتی که الهام بخش مصرف کنندگان باشد و ارائه گزینه ای که یک گزینه برنده را ارائه می دهد، یکی از مؤثرترین راه ها است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا