11

چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟


Quora ادعا می کند که در حال حاضر از پاسخ ها، پست ها یا نظرات کاربران برای آموزش هوش مصنوعی استفاده نمی کند. این شرکت همچنین هیچ گونه اطلاعات کاربری را برای آموزش هوش مصنوعی نمی فروشد. با این حال، Quora هنوز یک گزینه انصراف ارائه می دهد. برای انجام این کار، به صفحه تنظیمات بروید، روی Privacy کلیک کنید و سپس Allow Learning Language Models برای محتوای خود را غیرفعال کنید.

به گزارش WIRED، Quora همچنان می تواند از برخی پست های خاص در مورد آموزش مدل های زبان بزرگ (LLM) استفاده کند. صفحات راهنمای این شرکت توضیح می‌دهند که اگر به یک پاسخ تولید شده توسط هوش مصنوعی پاسخ دهید، می‌توان از آن اطلاعات برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کرد. این شرکت بیان می کند که توانایی استخراج داده از شرکت های مختلف را دارد.

Automattic، مالک وب‌سایت‌های Tumblr و WordPress.com، اعلام کرده است که با همکاری شرکت‌های هوش مصنوعی، قصد دارد از مجموعه داده‌های گسترده و منحصر به فرد منتشر شده در پلتفرم‌های خود برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کند. سخنگوی این شرکت تاکید کرد که ایمیل ها و محتوای شخصی کاربران مشمول این همکاری نخواهد بود.

اگر یک وبلاگ شخصی در Tumblr دارید، می توانید با رفتن به تنظیمات، انتخاب وبلاگ، کلیک بر روی نماد چرخ دنده، رفتن به بخش Visibility و فعال کردن گزینه Prevent sharing by third party از استفاده از محتوای خود برای آموزش هوش مصنوعی جلوگیری کنید. همچنین، با توجه به صفحات پشتیبانی Tumblr، پست های صریح، وبلاگ های حذف شده و وبلاگ های محافظت شده با رمز عبور یا وبلاگ های خصوصی هرگز با شرکت های دیگر به اشتراک گذاشته نمی شوند.

ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد، اما حتی پیام های به ظاهر پیش پا افتاده ای که در Slack در محل کار شما رد و بدل می شوند، می توانند برای آموزش مدل های این پلت فرم استفاده شوند. به گفته معاون محصول Slack، این پلتفرم سال‌هاست که از یادگیری ماشینی در محصولات خود برای ارائه ویژگی‌هایی مانند پیشنهادات کانال و شکلک‌ها استفاده می‌کند.

در حالی که Slack از داده های مشتری برای آموزش مدل زبان بزرگ محصول هوش مصنوعی خود استفاده نمی کند، می تواند از تعاملات شما برای بهبود قابلیت های یادگیری ماشینی نرم افزار استفاده کند. اگر از حساب سازمانی Slack استفاده می کنید، امکان انصراف از این فرآیند وجود ندارد.

تنها راه لغو اشتراک از Slack این است که به مدیر سیستم خود به آدرس feedback@slack.com ایمیل بزنید. موضوع ایمیل باید یک درخواست انصراف از مدل Slack Global باشد و URL سازمان باید در آن درج شود. Slack جدول زمانی برای مدت زمان لغو اشتراک ارائه نمی دهد، اما باید پس از تکمیل آن یک ایمیل تأیید برای شما ارسال کند.

یک وب سایت اختصاصی

اگر وب سایت خود را ساخته اید، می توانید با به روز رسانی فایل robots.txt به ربات های هوش مصنوعی بگویید که صفحات شما را کپی نکنند. بسیاری از وب سایت های خبری به ربات های هوش مصنوعی اجازه نمی دهند مقالات خود را بررسی کنند. برای مثال، فایل robots.txt WIRED دسترسی به روبات‌های OpenAI، Google، Amazon، Facebook، Anthropic، Perplexity و بسیاری دیگر را مسدود می‌کند.

این ویژگی فقط برای ناشران محتوا نیست. هر وب سایتی می تواند با افزودن دستور Disallow به فایل robots.txt از دسترسی ربات های هوش مصنوعی به سایت خود جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا